16 روز پس از تصمیم دولت مبنی بر ادغام وزارتخانه‌های راه با مسکن و صنایع با بازرگانی، لطف‌الله فروزنده معاون توسعه مدیریت و سرمایه‌انسانی رئیس‌‌جمهور دیروزگفت:

وزارت خانه ها

در جلسه هیأت دولت ادغام وزارتخانه‌های کار با رفاه و نفت با نیرو تصویب شد. به گزارش همشهری، براساس قانون برنامه پنجم توسعه، دولت باید تعداد وزارتخانه‌ها را به 17مورد در زمان اجرای قانون یادشده کاهش دهد. ادغام وزارتخانه‌های نفت و نیرو در حالی انجام می‌شود که پیش‌تر مسعود میرکاظمی وزیر نفت در حاشیه پنجاهمین سالگرد تأسیس اوپک در تهران در پاسخ به پرسشی درخصوص ادغام وزارتخانه‌های نفت و نیرو و خروج وی از وزارت نفت گفته بود: هیچ تصمیمی برای ادغام وزارتخانه‌های نفت و نیرو در دولت گرفته نشده و هر تصمیمی در دولت گرفته شود حتما قابل اجرا خواهد بود.تصمیم دولت مبنی بر یکی‌شدن وزارتخانه‌های نفت و نیرو در شرایطی صورت می‌گیرد که مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو در گفت‌وگو با همشهری، گفت: مجید نامجو وزیر نیرو در جریان این ادغام قرار داشته است و پیش‌تر رئیس‌جمهور با او درباره این تصمیم صحبت کرده بود. هنوز مسئولان وزارتخانه‌های کار و امور اجتماعی و رفاه و تامین اجتماعی درباره ادغام این وزارتخانه‌ها اظهارنظری نکرده‌اند.

حسن علیزاده مدیرکل وزارت نیرو در گفت‌وگو با خبرنگار ما با تاکید بر استقبال و حمایت معاونان و مسئولان این وزارتخانه‌ها از تصمیم دولت، اظهار کرد: البته درباره کم و کیف این ادغام و جزئیات شرح وظایف و اختیار وزارتخانه جدید، کارشناسان وزارت نیرو با همکاری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور همکاری خواهند کرد تا تصمیم دولت به نحو احسن اجرا شود. این مقام مسئول با بیان اینکه هم‌اکنون وزیر نیرو در سفر خارجی به سر می‌برد، گفت: چندی قبل رئیس‌جمهور از وزیر نیرو درباره ادغام این وزارتخانه با نفت نظر خواسته بود و وزیر نیرو هم نظر خود را به ایشان اعلام کرده بود و هم‌اکنون این وزارتخانه از تصمیم دولت حمایت و استقبال می‌کند.

نفتی‌ها؛ ادغام شتابزده است

اما 2معاون وزیر نفت در نخستین واکنش به تصمیم دولت مبنی بر ادغام وزارتخانه‌های نفت و نیرو در اظهارنظری جداگانه مخالفت خود را با این تصمیم دولت آشکار کردند.
به گزارش فارس، محمدرضا مقدم، معاون پژوهشی وزارت نفت با اعلام اینکه ادغام دو وزارتخانه نفت و نیرو نیازمند یک کار کارشناسی دقیق است، گفت: ادغام شتابزده معاونت‌های 2‌وزارتخانه نفت و نیرو مشکلات جدی درپی دارد.او افزود: این ادغام برای طرح‌های توسعه‌ای می‌تواند هزینه داشته باشد که فکر می‌کنم این اتفاق می‌تواند با کمترین هزینه رخ دهد.
مقدم اظهار کرد: به اعتقاد من کار شتابزده در این رابطه که معاونت‌های این دو وزارتخانه را با یکدیگر ادغام کنند و به‌دنبال این موضوع باشند که نیروی انسانی را کاهش دهند قطعا مشکلات جدی را در پی خواهد داشت و موجب می‌شود هر دو وزارتخانه دچار مشکلات عملیاتی شوند.

از ما نظر کارشناسی نخواستند

ادغام وزارتخانه‌های نفت و نیرو درشرایطی صورت می‌گیرد که معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت گفت: از ما برای انجام این ادغام نظری خواسته نشده و اگر از ما بپرسند ما قطعا نظر کارشناسی وزارت نفت در این خصوص را ارائه خواهیم داد، البته این تصمیم در حوزه اختیار دولت است.محسن خجسته‌مهر اظهار داشت: در وهله نخست هیأت محترم دولت تصمیم‌گیرنده درخصوص ادغام وزارتخانه‌هاست اما در عین حال من از اینکه چنین تصمیمی گرفته شده یا نه، اطلاع و اطمینان ندارم اما این تصمیمی است که در حوزه اختیارات دولت است.

معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت در پاسخ به پرسشی درخصوص نظر کارشناسی وزارت نفت درخصوص ادغام وزارتخانه‌های نفت و نیرو گفت: قطعا هر فعالیتی نقاط قوت و ضعفی دارد که بعد از جمع‌بندی امکان ارائه نظر کارشناسی در این خصوص وجود خواهد داشت چنانکه اگر نقاط قوت طرحی بیش از نقاط ضعف آن باشد امکان عملیاتی شدن آن وجود خواهد داشت.او گفت: باید جزئیات این ادغام مشخص شود تا بتوان در مورد آن به‌صورت دقیق اظهارنظر کرد.

با روزنامه همشهری کاری نداریم !

حسین پرسان مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت در گفت‌وگوی کوتاه با همشهری، مقاومت برخی معاونان و مدیران نفتی با تصمیم دولت مبنی بر ادغام وزارتخانه‌های نفت و نیرو را تکذیب و ادعا کرد: ما با همه معاونت‌ها صحبت کرده‌ایم و اعلام کرده‌اند با نظر دولت موافق هستند.او در واکنش به این سؤال که برخی معاونان وزیر نفت در اظهارنظری اعلام کرده‌اند که از وزارت نفت نظری مبنی بر ادغام با وزارت نیرو گرفته نشده است و این نشانه مقاومت نفتی‌ها در برابر تصمیم دولت نیست؟ گفت:

اگر شما متن خبر را تا انتها بخوانید نشانه‌ای از مقاومت مدیران نفتی دیده نمی‌شود ونباید به تیتر انتخابی توسط خبرگزاری‌ها استناد کرد. مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت در پاسخ به این پرسش که آیا معاونان وزیر نفت حاضر به گفت‌وگو و اعلام نظر هستند یا نه؟ اذعان کرد: نه! سیاست روابط عمومی وزارت نفت این است که به‌دلیل مواضع مشخص روزنامه همشهری با این روزنامه همکاری نداشته باشد و ما با روزنامه همشهری کاری نداریم!

کد خبر 134255

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز